الثلاثاء، أغسطس 25، 2009

يوميات لذيذة جدااا...

يوميات لذيذة جدااا...


ده ملخص ربع يوم امبارح..

  • خلصت شغل الساعة 12بالليل ..
  • خرجت 12 وربع..
  • طريق 45 كان زحمة جداا..
  • المفروض اكون في دمنهور قبل 1 معرفش ازاي..!!
  • المفروض اعدي على شركة اشتري حاجات مطلوبة ومتاخرة بقالها 4 ايام
  • مفيش شركة في رمضان بتستنى لبعد 12 عشان التراويح والسحور وكده..
  • اضطريت اظبط مع واحد صاحبي في الشركة عشان يستناني ويعمل لي اوردر ويطلع الحاجات من المخزن ويعمل لي الفاتورة ..كل ده بالتليفون..!
  • المفروض اوصل ياسر بعد كل ده لانه استناني بعد مواعيد الشركة.
  • الساعة بقت 1 الا ربع وانا لسه ع الطريق..
  • ياسر بيطلبني يستعجلني
  • نسيت جهاز صيانة واصلا ماكونتش ها الحق شركة الصيانة..!!
  • اكتشفت ان العربية بتغلي وانه فيه مشكلة حرارة..
  • المشكلة زادت ومفيش مية كافية ع الطريق..
  • ياسر بيطلبني تاني يستعجلني..
  • اتصال من الشناوي..
  • اتصال سخيف من حد (ة) للسؤال على كورس والمفروض اني اجاوب طبعا :(
  • الساعة بقت 1 وانا لسة ع الطريق والطريق واقف معرفش ليه..!!
  • ياسر بيطلب تالت والمفروض انه اتاخر كتير عشاني..!!
  • العربية بتغلي ومفيش وقت اقف احط لها مية لان الطريق ماشي ببطء بسبب مشكلة وانا في الحارة اللي في النص ومينفعش أقف وكمان مستعجل..!!
  • 6 اتصالات من ارقام غريبة..واصرار كبير اني ارد وسط كل ده..
  • الطريق وقف خالص بسبب حادثة عربية نقل..
  • التليفون التيت بيعمل (تيت..تيت...تيت..) يعني انا خلاص باموت وباخلص شحن..
  • وصلت دمنهور 1:30........وياسر مشي..والشركة قفلت..!!
  • اكتشفت المفاجأة...طلمبة المياة بتاعت العربية هي سبب المشكلة...
  • اللي يغيظ اكتر اني مغيرها من حوالي شهرين بمبلغ وقدره لانها الاصلية ومش المفروض تبوظ قبل 3-4 سنين خالص..!!
  • الميكانيكي التيت اللي بص على العربية قال لي كلمة طريفة قرت اخدها منهج في حياتي بعد ان حاولت الاستفسار من سيادته عن سبب زعل الست طلمبة هانم فرد بكل ذوق واناقة وتنميق وتدقيق وقال بلغة اهل الصنعة..(ماليش فيه يا استاذ)
  • اتصال من حد رخم بيستفسر عن الصيانة..
  • الساعة 2 ولازم الحق اروح وفي نفس الوقت ما عملتش اي حاجة وكمان لازم امشي براحة واخد معايا مية بزيادة.
  • وصلت دسوق 2:45 بطلوع الروح..
  • قابلت (صدفة) مهندس صيانة قال لي خبرين..واحد وحش..والتاني اوحش..الاول انه انا كان ليا قطعة مرتجع وفلوسها متاخرة...والتاني..انه القطعة مش ها تدخل مرتجعات الشركة ومبروك عليك القطعة البايظة يا معلم..!!
  • المفروض بكرة عندي كورس 11 صباحا..وميعاد بعد الظهر في المحافظة وبعد الفطار اطير على اسكندرية للشغل
  • المفروض ااجل كل ده عشان اظبط العربية لاني مش ها ينفع اسافر باليل ولا اتحرك من غيرها خااالص.
  • وصلت البيت 3:45 ومليش نفس اعمل حاجة وعاوز انام فقط..عشان اليوم ده يخلص..!

..........................................................................وغدا...يوم جديد.

هناك 5 تعليقات:

غير معرف يقول...

سلامتك الف سلامه
خد بق ميه ونام

غير معرف يقول...

يا عيني يا تيمو
والله صعبت عليا بحد.. بس انت قدها see yooooou

"يا من يحن اليك فؤادى " يقول...

" I'm sorry for you ... realy "
بس هى دى العيشة فى بلادنا وعلشان توصل لحاجة لازم تكافح علشانها خصوصا لو كانت الحاجة دى فيها مصلحة ومصلحة ليك مثلا مش خدمة حتعملها لغيرك وتلاقى 100 حاجة تقف فى طريقك موصلات مثلا بنى ادميييييييين مثلا وتحمد ربنا انها جت على قد كدة.... المهم مش روحت يومها الحمد لله !!!! خلاص ...الحمد لله ...... (وش خبيث

Tamer Moghazy يقول...

يا من يحن اليك فؤادي:
هو فعلا وش (خبيث)
;(

"يا من يحن اليك فؤادى " يقول...

"lol"